Damian Jarczewski

sobota, 22 lutego 2020

Dlaczego Tyjemy Cała Prawda

Dlaczego Tyjemy Cała Prawda


dlaczego tyjemy cała prawda


"Przy złej diecie medycyna jest bezsilna. Przy dobrej diecie medycyna jest zbyteczna". - przysłowie hinduskie

Czy wiesz dlaczego tyjesz?

Bo nie znasz prawdziwych mechanizmów odpowiadających za nasz metabolizm i proces tworzenia tkanki tłuszczowej. Bez tej wiedzy popełniasz kardynalne błędy żywieniowe i sam przyczyniasz się do tego, że proces odkładania tkanki tłuszczowej przebiega tak intensywnie.

To, że tyjesz dlatego, że jesz za dużo i masz za mało ruchu - aktywnego stylu życia, to tylko półprawda!

Jeśli dzieje się tak przez dłuższy czas, nasz organizm odkłada nadwyżkową energię w postaci "zapasów" tłuszczu.

A więc, w powyższym przypadku przyjmujesz z pożywienia więcej energii niż spalasz, czyli masz dodatni bilans energetyczny.

Dodatni bilans energetyczny jest wtedy, gdy dostarcza się za dużo kalorii w stosunku do wydatkowanej energii. Przedłużający się stan dodatniego bilansu energetycznego jest główną przyczyną otyłości, ponieważ nadmiar przyjętych kalorii jest odkładany w postaci zbędnej tkanki tłuszczowej, co skutkuje zwiększeniem masy ciała.

O zrównoważonym bilansie energetycznym można mówić wtedy, gdy tyle samo energii jest przyjmowanej i wydatkowanej - to warunek utrzymania prawidłowej masy ciała. 

Z kolei o ujemnym bilansie energetycznym można mówić wtedy, gdy łączna wartość energetyczna pożywienia jest niższa od dobowego wydatku energetycznego. W konsekwencji organizm pokrywa zapotrzebowanie energetyczny z własnych tkanek, więc masa ciała obniża się.

Powodem tycia są także skłonności genetyczne, złe nawyki żywieniowe, cukier, tłuszcze trans, pestycydy, konserwanty, brak snu, stres, pogarszanie się przemiany materii wraz z wiekiem, niektóre choroby oraz przyjmowanie niektórych leków.

Złe nawyki żywieniowe powodujące tycie:
  • nieregularne posiłki;
  • jedzenie w pośpiechu;
  • jedzenie rzadko i dużo, a nie często, ale mało;
  • niejedzenie śniadań;
  • podjadanie między posiłkami;
  • unikanie owoców i warzyw w diecie;
  • zbyt częste jadanie wysokokalorycznych, tłustych potraw;
  • popijanie kalorycznych napojów gazowanych i soków;
  • traktowanie jedzenia jako relaksu;
  • zwyczaj jedzenia chipsów, orzeszków, ciastek podczas oglądania telewizji, czytania gazet;
  • jedzenie dużej ilości słodyczy np. w czasie napięcia psychicznego;
  • częste smażenie na tłuszczu zamiast gotowania czy pieczenia;
  • dodawanie zbyt dużej ilości soli i ostrych przypraw do posiłków;
  • picie zbyt małej ilości wody.

Co może powodować tycie?:

  • Niedoczynność tarczycy.
  • Przyjmowanie niektórych leków.
  • Przejadanie się z powodu nieumiejętnego planowania porcji.
  • Nadmiar płynnych kalorii w diecie, np. w postaci słodkich napojów czy alkoholu.
  • Nadmiar stresu.
  • Notoryczne niewyspanie.
  • Nadmiar sodu w diecie.
  • Źle dobrane pigułki antykoncepcyjne.
  • Depresja.
  • Źle zbilansowana dieta, np. nadmiar węglowodanów przy niedoborze białka i błonnika.
  • Unieruchomienie, wynikające np. z choroby czy urazu.
  • Menopauza i nierównowaga hormonalna.
  • Spadek metabolizmu, związany z wiekiem.
  • Ciąża.

Druga prawda jest taka, że tyjesz dlatego, że jesz za dużo przetworzonej żywności i organizm chroniąc się przed toksynami zawartymi w niej, tworzy tkankę tłuszczową, aby rozpuszczać w niej właśnie te toksyny z niej pochodzące.

Robi to po to, żeby chronić nasz organizm i utrzymać go przy funkcjach życiowych!

A więc kochani!

Oprócz diety, tzw. kolokwialnie m.ż. ;) i zachowania zrównoważonego lub ujemnego bilansu energetycznego oraz rekreacji ruchowej - aktywnego, a nie tylko siedzącego trybu życia, najlepiej na świeżym powietrzu, zmieniajmy nawyki żywieniowe na zdrową nieprzetworzoną żywność!

Natomiast musimy tutaj zwrócić uwagę i pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach nawet tzw. "zdrowa żywność", często niewiadomego pochodzenia, na którą jesteśmy zdani robiąc zakupy w pobliskim sklepie, nie jest w 100% wolna od toksyn!

Jest tak dlatego, że uprawiana jest w zatrutym środowisku naturalnym! Toksyny są w powietrzy, wodzie i glebie, np. występuje zanieczyszczenie gleby pestycydami, herbicydami oraz metalami ciężkimi (kadm, cynk, miedź, nikiel, ołów, chrom) skąd trafiają do uprawianej żywności i w efekcie końcowym do naszych organizmów..., w których sieją spustoszenie...! 

Dlatego z uwagi na praktycznie niemożliwe w 100% do wyeliminowania toksyny z powietrza, wody, gleby i uprawy rolnej czy produkcji przemysłowej żywności we współczesnej nawet "zdrowej diecie" często niewiadomego pochodzenia, jesteśmy zmuszeni, co nie jest już kaprysem tylko koniecznością do odtruwania się na bieżąco z toksyn...!

Dlatego, bardzo ważnie jest w tej trudnej sytuacji żywieniowej, wspomagać się bioaktywnymi suplementami diety!

Te bioaktywne suplementy diety na bieżąco nas detoksykują i uzupełniają deficyty składników odżywczych - witamin i minerałów, enzymów i  aminokwasów, które zwiększają potencjał naszego dobrego zdrowia!

Wzmacniają nasz układ odpornościowy i zabezpieczają tym samym przed wieloma cywilizacyjnymi chorobami!

I na to mamy realny wpływ! Czego niestety nie można powiedzieć o dzisiejszym zatrutym środowisku naturalnym i tym samym żywności...!

A więc suplementacja diety w bioaktywne składniki odżywcze, dla każdego racjonalnie podchodzącego do życia i swojego zdrowia człowieka, nie jest już kaprysem, ale stała się koniecznością!

Możemy dużo pomóc sobie np. najnowszej generacji bioaktywnymi suplementami diety, które odtruwają organizm z toksyn zawartych w środowisku naturalnym i żywności, którą codziennie spożywamy.

Niestety chcąc nie chcąc, bo tak naprawdę, nigdy do końca nie wiemy skąd pochodzi żywność, która trafia ze sklepu na nasze stoły i do naszego żołądka...

A więc zdrowia Ci życzę, zobacz i posłuchaj jakimi ja się wspomagam bioaktywnymi suplementami diety, które m.in. oczyszczają mój organizm na co dzień - na bieżąco z toksyn oraz odżywiają go we wszystkie najważniejsze witaminy i minerały, enzymy i aminokwasy! Przy pomocy których, również zachowuję prawidłową do mojego wzrostu wagę ciała!

>>> TUTAJ KLIKNIJ I ZAPOZNAJ SIĘ Z TYMI BIOAKTYWNYMI SUPLEMENTAMI DIETY <<<

Przeczytaj także >>> suplementy diety na odchudzanie opinie

Przeczytaj także >>> oczyszczanie organizmu z toksyn

sobota, 15 lutego 2020

Książki Psychologiczne o Relacjach Międzyludzkich

Książki Psychologiczne o Relacjach Międzyludzkich


książki psychologiczne o relacjach międzyludzkich


Umiejętność porozumiewania się, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji jest kluczem do tego, aby nastąpiło porozumienie w każdym obszarze życia!

"Pasywność w relacjach czyni Cię podmiotem działania innych i wyłącza z bycia kowalem własnego losu. Zdaje Cię na łaskę oraz niełaskę otoczenia i przypadku, przez co tracisz czas i okazje. One niby zdarzają się ciągle, ale te najważniejsze tylko jeden raz." - Mateusz Grzesiak

Dlatego w artykule tym postanowiłem przedstawić Ci najlepsze znane mi książki psychologiczne o relacjach międzyludzkich, które sam przeczytałem i dlatego mogę Ci je zarekomendować jako godne uwagi. 

Niniejsze książki psychologiczne o relacjach międzyludzkich bardzo mi pomogły w zrozumieniu relacji międzyludzkich i poprawiły je w znaczący sposób.

Dzięki tym książkom psychologicznym o relacjach międzyludzkich dzisiaj jestem lepiej społecznie funkcjonującym w relacjach i dzięki temu szczęśliwszym człowiekiem. Czego Ci również z całego serca życzę! :)


Książki Psychologiczne o Relacjach Międzyludzkich
  1. Jak żyć wśród ludzi czyli klinika relacji międzyludzkich - Les Giblin
  2. Bądź Przyjacielem. Jak być szczęśliwym wśród ludzi - Andrew Matthews
  3. Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu - Ursula Degen
  4. Jak zacząć rozmowę i zdobyć przyjaciół - Don Gabor
  5. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi - Dale Carnegie
  6. Psychologia relacji, czyli jak budować świadome związki z partnerem, dziećmi i rodzicami - Dr Mateusz Grzesiak
  7. Sztuka porozumiewania się - Wright Norman H.
  8. Umiejętność postępowania z innymi - Les Giblin
  9. Sztuka przyjaźni - McGinnis Alan Loy
  10. Psychologia miłości - Bogdan Wojciszke
  11. I Ty możesz być liderem - Dale Carnegie
  12. W Co Grają Ludzie. Psychologia Stosunków Międzyludzkich - Eric Berne
  13. Psychologia stosunków międzyludzkich - Michael Argyle
  14. Wszyscy się Komunikują, Niewielu Potrafi się Porozumieć - John C. Maxwell
  15. Siła Komunikacji - Brian Tracy

Życzę Ci przyjemnej i owocnej lektury :)

Ps. W komentarzu do tego posta podziel się z nami Twoimi opiniami na temat tych książek lub zarekomenduj swoje ulubione książki psychologiczne o relacjach międzyludzkich.

poniedziałek, 10 lutego 2020

Książki Psychologiczne TOP 10

Książki Psychologiczne


książki psychologiczne top 10


Książki Psychologiczne TOP 10



Na tej stronie postanowiłem zarekomendować Ci najlepsze według mnie dostępne jeszcze książki psychologiczne TOP 10.

Te książki psychologiczne sam przeczytałem i dlatego mogę Ci je szczerze zarekomendować, bo wywarły one na mnie największe wrażenie i pozytywny, zdrowy wpływ!

Dlatego uważam, że niniejsze książki psychologiczne mogą Ci również bardzo pomóc na drodze Twojego osobistego i życiowego rozwoju!

Niniejsze książki psychologiczne dały mi głębsze zrozumienie psychologii społecznej, życia społecznego, panujących w nim reguł i zasad, relacji międzyludzkich oraz przede wszystkim samego siebie!

Poniższe książki psychologiczne odkryły przede mną mechanizmy rządzące ludzką psychiką i zachowaniem. Pozwoliły mi poznać naturę człowieka i zrozumieć jego postępowanie w różnych sytuacjach życiowych.

Ponadto, co najważniejsze książki psychologiczne TOP 10 poprawiły moje relacje z samym sobą i innymi oraz sprawiły, przede wszystkim, że z tych powodów jestem dzisiaj osobą szczęśliwszą, bardziej otwartą i pewną siebie o wyższej samoocenie i poczuciu własnej wartości, mądrzejszą i lepiej oceniającą rzeczywistość!

Dlatego szczerze zachęcam Cię, zapoznaj się również z proponowaną przeze mnie listą, bo te starannie wybrane przeze mnie książki psychologiczne mogą także wnieść ogromną wartość i pozytywną zmianę w Twoje życie osobiste, rodzinne i zawodowe:


Książki Psychologiczne TOP 10

  1. Psychologia Społeczna. Serce i Umysł. - Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert
  2. Człowiek Istota Społeczna - Elliot Aronson
  3. Wywieranie Wpływu na Ludzi - Robert Cialdini
  4. Psychologia Miłości - Bogdan Wojciszke
  5. Osobowość Plus - Florence Littauer
  6. Siła Komunikacji - Brian Tracy

Życzę Ci przyjemnej i owocnej lektury :)


Ps. Podziel się z nami w komentarzu do tego posta swoimi opiniami na temat tych książek :) Albo zarekomenduj swoje ulubione pozycje?